Måndag!

Hej folket =) då va de mån då! Ringde barnmorskan idag å fick en tid den 12 mars, blir jätte bra de för den 5 ska ja till dok å sen har ja tid hos dok igen den 3 april, så då blir de rätt så tät uppföljning! Idag har vi vore å handla hem lite mat, behövde fylla på lite i frysen, ska göra hamburgare till kvällsmat =) blev jämt sugen på de när vi va på affären. Ska se en film sen me som vi har, tror de va The strangers den hette, en rysare =) alltid lika roligt å se sånna filmer, älskar de, å även drama filmer!

Köpte mig en ny bok idag me, så nu kan ja bara läsa ut den ja håller på me, för nu har ja nått nytt å börja på sen direkt! Boken ja köpte idag hette innan ja dör, handlar om en ung tjej som har leukemi, som gör en lista på allt hon vill hinna me innan hon dör, tyckte den verka bra, så vi får se.
Nu är stoffe hos far sin,, så tråkigt å tomt här hemma, om inte ganska tyst =) men de blir att man saknar den där stria ändå, för man är så van å höra den hela tiden, visst känner man vissa gånger, att gud de ska bli gott nu när du ska bort några dar så ja får vila huve, men de hinner inte gå 10 min ens efter han åkt som ja redan känner att ja saknar han!!

Va på kallas igår då, käka tårta som svärmor lagat å tatt me dit, å så åt ja choklad kaka, va mumsigt =)
Idag på affären köpte ja kiwi, de är gott de, fast äter man för många så blir man helt sårig på tungan,,, köpte mig en kexchoklad me =) så de ska ja gotta mig me sen.
Inte länge tills far min fyller år nu, fyller den 10 mars, då blir han 54, på min tel hade ja skrivit 57! herre gud de skulle han sett om han vore i live, hade inte varit populärt tror ja  =) ska iallafall åka till graven då å tända ljus.
Ska bli gott till våren när man kan ha fina blommor där å så, lite trist nu på vintern tycker ja..
Drömde om han i natt, att vi skulle begrava han igen, va helt sjukt, i kyrkan va de ett bord där hans aska va upphälld i nån skål, å de som va så konstigt va att pappa va där som en vanlig levande person som vi andra, men de va ändå hans begravning, han stod å höll på me askan, ja tyckte han va jätte pinsam när han gjorde så, å blev sur på han, för han va även påverkad av ett eller annat slag,,, aja, mycke som snurrar i mitt huve om dagen tror ja! Har haft endel drömmar där ja drömmer att han är påverkad, å ja är så sur å arg på han för de, men de är väl att de ligger mycke sånt underbevist hos mig, å så kommer de fram i mina drömmar el nått..

Nu ska ja jämt ta mig en kiwi, ha en fin måndags kväll =)

Puss å hej!!

 Stoffe för ca 3 år sen! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0